ویزای استارت آپ کانادا و آموزش گام به گام اخذ ویزای استارتاپ

خانه / بلاگ
استارتاپ ویزا

ویزای استارت آپ کانادا و آموزش گام به گام اخذ ویزای استارتاپ

۳ تیر ۱۴۰۰ administrator ۰ دیدگاه

آنچه در این مقاله خواهیم دید کلیه ی جزییات، نکات و مراحل روش اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ است.

این مقاله شامل چهار بخش است. در بخش اول، تعریف استار آپ و تفاوت آن با روش کارافرینی به شما ارائه می گردد. در بخش بعد، حداقل های مورد نیاز برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا ارائه می شود.

در ادامه به مراحل گام به گام و جزییات درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ خواهیم پرداخت. در پایان به سوالات به رایج شما عزیزان پیرامون مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ به دقت پاسخ داده شده است.

در نهایت اگر همچنان سوالی در این زمینه در ذهنتان باقی بود، از شماره واتس آپ برای ما پیامتان را ارسال نمائید. مشاورین ما در کمتر از 24 ساعت، به آن پاسخ خواهند گفت.

 

خلاصه ی روش ویزای start up کانادا
این روش مهاجرت به کانادا ، شامل افرادی می شود که قادر به ارائه ی ایده ی خلاقانه در سطح جهانی هستند. البته این ایده ی استارتاپی باید قابلیت بکارگیری افراد کانادایی را نیز دارا باشد.

 

مدت زمان پروسه مهاجرت استارتاپ: 12 تا 16 ماه

حداقل سرمایه اولیه مورد نیاز برای این روش: این روش مهاجرتی کانادا، به سرمایه گذاری اولیه از جانب شما، برای استارت آپ نیازی ندارد. البته باید موسسات تعیین شده از طرف دولت کانادا را قانع کنید که روی پروژه ی شما سرمایه گذاری نمایند.

در مورد موارد مالی، باید نشان دهید که هزینه تامین مخارج زندگی خود و خانواده تان را برای ماه های اولیه زندگی در کانادا در اختیار دارید.

برای یک نفر این میزان موجودی 12,669 دلار است و به ازای هر نفر اعضای خانواده که اضافه می شود، 3,414 دلار به مبلغ اولیه باید اضافه شود.

تعریف استارت آپ
استارتاپ به یک کسب و کار نوپا اطلاق می شود که توسط فرد یا افراد معدودی بنیانگذاری می شود. این کسب کار باید دارای یک ایده ی خلاقانه باشد و یک مدل کسب و کار را به گونه ای ارائه دهد که پتانسیل گسترش و رشد در آینده را داشته باشد.

حتما شما در مورد روش مهاجرت کارافرینی شنیده اید. در حالت کلی، استارتاپ تفاوت عمده ای با کارآفرینی دارد. در کارافرینی، تمایلی برای گسترش کسب و کار و استخدام نیرو وجود ندارد، در حالیکه start up، با هدف گسترش کسب و کار و استخدام افراد بیشتر پایه ریزی شده است.

حال که با مفهوم استارتاپ آشنا شده اید، به مرحله ی بعد که اطلاع از حداقل های مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارتاپ، می پردازیم.

 

حداقل های مورد نیاز به منظور مهاجرت به کانادا از طریق startup
به منظور مهاجرت به کانادا از طریق این روش، باید متقاضی تمامی چهار شرط زیر را دارا باشد.

1- داشتن کسب و کار واجد شرایط
مطمعنا برای شما این سوال پیش می آید که چه کسب و کاری برای روش استارتاپ در کانادا واجد شرایط می باشد.

یک بیزینس قابل قبول از نظر دولت کانادا، باید شرایط زیر را ارضا نماید

باید از جانب سازمان های تعیین شده دولت کانادا، بتوانند نامه ی ساپورت و پشتیبانی دریافت نمایند. در ادامه این بخش، کلیه سازمان های تعیین شده دولت کانادا به شما معرفی میشود.


حداکثر 5 نفر از صاحبان هر کسب و کار می توانند برای روش استارت آپ کانادا اقدام نمایند. هر یک از این متقاضیان، باید حداقل 10 درصد سهام شرکت (حق رای شرکت) را دارا باشند.


متقاضیان اخذ ویزای استارتاپ کانادا و سازمان تعیین شده توسط دولت، باید در مجموع صاحب بیش از 50% سهام یا حق رای شرکت باشند.


در زمان اخذ اقامت دایم از طریق پروسه استارتاپ کانادا، باید مدارک کافی به منظور فعال بودن کسب و کارتان را درون کشور کانادا ارائه نمایید. توجه داشته باشید که قسمت عمده فعال بیزینس شما باید در کانادا باشد.


2- اخذ نامه ی پشتیبانی از جانب سازمان های تعیین شده توسط اداره مهارجت کانادا
شما باید از یکی از سازمان های تعیین شده ی کانادا، نامه ی پشتیبانی یا ساپورت مالی دریافت نمایید. برای این منظور، شما باید با سازمان های تعیین شده ی زمینه ی خود، تماس بگیرید تا از چگونگی مراحل آن ها مطلع شوید.

سپس باید آنها را متقاعد نمایید که ایده ی بیزینس شما ارزش سرمایه گذاری دارد. در نهایت، در صورت پذیرفته شدن طرح شما، نامه ی ساپورت از طرف آن سازمانها صادر می شود.

 

فرایند پذیرش هر ایده ی استارتاپی در هر سازمان متفاوت است. هر سازمانی حداقل های خود را داراست. بعضا ممکن است مجبور باشید ایده ی خود را به صورت حضوری مطرح نمایید یا ممکن است از شما یک بیزینس پلان با جزییات کامل در خواست شود.

در نهایت بعد اخذ نامه از یکی از سازمان های تعیین شده ی کانادا، باید نامه را به همراه سایر مدارک در درخواست خود قرار دهید.

علاوه بر آن، سازمانی که طرح شما را تایید کرده، یک نامه گواهی تعهد نیز به صورت مستقیم به اداره ی مهاجرت کانادا ارسال می نماید.

اداره ی مهاجرت کانادا، هر دو نامه ی “نامه پشتیبانی که از جانب شما ارسال شده” و “گواهی تعهد که از جانب سازمان حمایت کننده شما” را برای ارزیابی درخواست شما استفاده می نماید.

متقاضیان اخذ اقامت از طریق استارت آپ توجه داشته باشند، به دلیل پیچیدگی های فراوان این روش مهاجرتی کانادا، نیاز به وکیل ویزای استارت آپ کانادا خواهید داشت که بتواند به درستی و بدون اشتباه، مراحل کار شما را پیگیری نماید.

3- ارائه ی حداقل های مورد نیاز زبان انگلیسی
برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، باید دارای حداقل نمره ی CLB5 در زبان انگلیسی یا فرانسه، در تمام مهارت ها باشید.

البته اصلا نگران این بخش نباشید. زیرا CLB5 معادل آیلتس جنرال با نمرات Speaking5، Reading4 ،Listening5 ،Writing5 می باشد و براحتی می توانید با دانش متوسط زبان، این نمره را کسب نمایید.

4- قابلیت تامین هزینه لازم به منظور اقامت در کانادا
همانطور که بیان شد، در اخذ ویزای استارتاپی کانادا، نیاز به سرمایه گذاری از جانب شما نیست. ولی از آنجا که دولت کانادا، به افرادی که از طریق ویزای start up کانادا وارد کشور کانادا می شوند، کمک مالی اعطا نمی کند، بنابر این گواهی مبنی بر توانایی استطاعت مالی خود و خانواده ی خود را به عنوان مدارک لازم باید ارائه نمایید.

این گواهی متناسب با تعداد اعضای خانواده متقاضی است که در سال 2019 به شرح جدول زیر است:

startupvisa

مراحل ثبت درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ :
همانطور که در بخش های گذشته به طور مبسوط شرح شد، شما برای اخذ ویزای استارتاپ به حمایت حداقل یکی از سازمان های تعیین شده ی کانادا نیاز دارید.

در این بخش، لیست کل این سازمان ها را به همراه لینک ورودی به سایت آنها در اختیارتان قرار می دهیم.

توجه نمایید که بیشتر این سازمان ها، به بیزینس پلن نیاز دارند. نوشتن بیزینس پلن مقوله ی بسیار تخصصی می باشد که باید کلیه ی اصول بین المللی به منظور نشان دادن طرح به عنوان یک طرح برگزیده، در آن رعایت گردد.

سازمان های مورد قبول به منظور بررسی طرح های شما، در سه دسته قرار می گیرند که به شرح زیر است:

1- صندوق های سرمایه گذاری Venture capital funds
یکی از سازمانهای زیر دسته ی این بخش، باید طرح شما را به مبلغ حداقل 200,000 دلار، پشتیبانی نماید. لیست کلیه ی این سازمان ها در زیر برای شما قرار داده شده است. با ورود به سایت مرجع می توانید شرایط خاص هر یک را برای ارائه طرح پیشنهادی خود بررسی نمایید.

آدرس وب سایت رسمی Venture capital funds:

شرکت های سرمایه گذار و حمایتی


2- گروه سرمایه گذاران آنجل Angel investor groups
شما باید یک یا چندین سرمایه گذار مرتبط با گروه آنجل را برای سرمایه گذاری به مبلغ حداقل 000،75 دلار قانع کنید. لیست سرمایه گذاران را نیز می توانید در جدول مشاهده نمایید:

 

آدرس وبسایت رسمی Angel Investor Groups :

startupvisa

مراحل پس از ثبت درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ :
ثبت اثر انگشت و عکس
اگر سن شما بین 14 تا 79 سال است، باید اثر انگشت وعکس خود را برای در خواست اقمت دائم کانادا ارائه دهید، حتی اگر این بیومتریک ها را پیش تر نیز فراهم کرده بودید و اعتبار آنها نیز به پایان نرسیده است.

هنگام سابمیت درخواست اقامت، باید هزینه ی بیومتریک ها را بپردازید.

در غیر این صورت پروسه ی درخواست شما با تاخیر به جریان خواهد افتاد
به محض دریافت نامه برای ارائه ی اثر انگشت و عکس اقدام نمایید.


بعد از دریافت نامه حداکثر سی روز فرصت دارید تا اثر انگشت و عکس خود را ارائه دهید.


نحوه بررسی درخواست اقامت دائم کانادا از طریق برنامه استارتاپ
پس از درخواست اقامت دائم، موارد زیر باید به تایید مقامات مسئول برسند:

فرم درخواست اقامت دائم را با اطلاعات صحیح پرو امضا کردید.


هزینه های پروسه ی درخواست را پرداخت کرده اید.
تمامی مدارک مورد نیاز ضمیمه ی فرم درخواست شده اند.


در صورت وجود نقص در هر یک از این موارد، پروسه ی اخذ اقامت دائم کانادا به جریان نخواهد افتاد و فرم درخواست نیز به شما بازگردانده خواهد شد.

 

مدت زمان مورد نیاز برای بررسی فرم درخواست اقامت دائم کانادا از طریق استارتاپ
برای آنکه امور درخواست ویزای استارتاپ بدون تاخیر و وقفه به جریان بیافتد شما باید:

هرگونه تغییر در اطلاعات شخصی مانند آدرس و شماره تلفن را سریعا به اداره ی ویزا و امور مهاجرت اطلاع دهید

با اداره ی امور مهاجرت برای موضوعی مشخص بیش از یکبار تماس نگیرید.

در صورت مشاهده ی این مشکلات نیز اجرای درخواست اقامت دائم کانادا با مشکل و تاخیر مواجه خواهد شد:

مشکل امنیتی که نیاز به تحقیق بیشتر دارد.
در شرایط خانوادگی نظیر طلاق و حضانت فرزندان ابهام وجود دارد.
اداره ویزا و مهاجرت کانادا مجبور به تماس با اداره ی مهاجرت سایر کشورها می شود تا اطلاعات شخصی شما را تایید نماید.

برچسب ها : استارت آپ, اقامات کانادا, برنامه استارتاپ, مهاجرت استارتاپ, مهاجرت به کانادا, ویزاکانادا, ویزای start up, ویزای استارت آپ, ویزای استارت آپ کانادا,


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.